KIKNEK AJÁNLJUK A GYERMEK / DIÁK CSOPORTOS TÚRÁKAT?
- Általános és középiskolás gyerekeknek, 12 éves kor felett.
NORMÁL – 60 perces tárlatvezetés: a teljes második világháborús kórházat, gépészeti helyiségeket, valamint az Atombomba kiállítást is megtekinti a csoport. Csoportlétszám: min. 15 – max. 30 fő. 30 fő feletti létszám esetén a látogatókat biztonsági okokból 2 kisebb csoportra bontjuk. Választható EGYSZERŰ TÁRLATVEZETÉS vagy ADOMÁNYOZÁS program keretében.
INTERAKTÍV – 90 perces tárlatvezetés játékokkal: 1,5 órás program szakmai vezetés kíséretében, amely során a teljes második világháborús kórházat, gépészeti helyiségeket, valamint az Atombomba kiállítást is megtekinti a csoport. A résztvevők korhű ruhákba öltözve, játékos, memóriát és megfigyelőkészséget tesztelő feladatokkal kiegészített, interaktív programban vesznek részt, amely végén a legjobban teljesítők ajándékokban részesülnek. Létszám: Minimum 7 – maximum 20 fő/csoport (nagyobb létszámú csoportokat csoportbontással tudunk fogadni). Az interaktív program felára az alap szolgáltatási díjon felül értendő, azaz választható EGYSZERŰ TÁRLATVEZETÉS vagy ADOMÁNYOZÁS program keretében +35 000 HUF / csoport.
MÚZEUMI ÓRA – 45 perces előadás + 60 perces tárlatvezetés: Ismertesse meg diákjaival hazánk sorsfordító történelmi eseményeit! Múzeumi óráinkat 45 perc hosszan, vetítéssel színesítve interaktív módon tartjuk meg. Díj: +5000 Ft csoportonként (min. 15 – max. 30 fő). A foglalkozás előtt vagy után a létesítmény megtekintése (a megfelelő csoportkedvezményes belépődíjak rendezésével). Amennyiben múzeumi órát választanak, kérjük a “Speciális igények” rovatban tüntessék fel, hogy a résztvevők hányadik osztályosok, így az előadás ismeretanyagát a korcsoportnak megfelelően tudjuk kialakítani. Tájékoztatjuk Önöket, hogy múzeumi óráink kizárólag látogatással együtt igényelhetők.
Játékos, letölthető foglalkoztató füzetek 14 éves korig. Segítenek a ráhangolódásban, ha még csak tervezitek a látogatást, vannak olyan feladatok, amiket a kiállítás megtekintése közben, és olyanok is, amiket otthon tudtok a legjobban megoldani.
Fedezzük fel hazánk XX. századi történetének egyik legvészterhesebb időszakát! A múzeumi órán olyan kérdéseket feszegetünk, hogy vajon szükségszerű volt-e az ország második világháborús szerepvállalása, avagy elkerülhető lehetett volna a katasztrófa. Megismerhetjük a király nélküli Magyar Királyság céljait, tetteit és végül bukását. Mindezt a főváros 1944-45-ös ostromának egyik fontos színhelyén.
Ismerjük meg a Holokauszt szörnyű magyarországi eseményeit, és néhányat azon kevésbé ismert személyek közül, akik gyakran saját életüket kockára téve próbáltak embertársaikon segíteni. Kik voltak ők? Mit és miért tettek? Hogyan alakult a sorsuk? Ismerjük meg Sztehlo Gábor, Friedrich Born, Giorgio Perlasca, és a további méltatlanul elfeledett hős különleges történetét!
Mi is történt pontosan 1956-ban? Megismerhetjük azokat az előzményeket, amelyek végül a forradalom kitöréséhez vezettek, és azt is kifejtjük, hogy miként zajlott a szabadság tizenkét napja. Bemutatjuk a fontosabb eseményeket a Rákosi-korszaktól, a szabadságharcon át, Kádár János hatalmának megszilárdításáig. Fedezzük fel mindezt az 1956-os forradalom és szabadságharc egyik kevésbé ismert helyszínén! .
Lépjünk be együtt a hidegháború mindennapjainak történetébe, és fedezzük fel az atomfenyegetés hangulatát egy valódi bunkerben! A múzeumi órán részletesen körbejárjuk a fegyverkezési verseny, valamint a korszak „forró pontjainak” kérdéskörét, végül pedig ismertetjük, hogyan omlott össze a Szovjetunió. A mai napig tartó hatásait látva feltehetjük a kérdést, hogy vajon tényleg véget ért-e a hidegháború?
A hidegháború befejeztével úgy érezhetnénk, hogy a világméretű nukleáris fenyegetés megszűnt, ez azonban sajnos nem így van. Ezért is tartjuk fontosnak, hogy ismertessük, hogyan születtek meg az első atombombák, milyen hatással vannak az emberre és környezetünkre, illetve hogy mennyi nukleáris robbanófej van még ma is a világon… Mindezt a Hirosimát és Nagaszakit ért atomtámadások szörnyű példáin bemutatva szemléltetjük.